Elliott

03:50 Edit This 2 Comments »



Ja det är jag det. Vid det här laget så vet ni hur jag ser ut. Min matte säger att jag är världens busigaste pudel. Inte vet jag vad hon menar med det, men det är säkert något bra. Hon har alltid ett sånt konstigt flin på läpparna när hon leker med mej, och rätt som det är så gapskrattar hon.
Hon brukar lägga ut godis lite överallt, så får jag söka reda på det.
När vi är i skogen så får hon fnatt! Då ska jag hoppa över stubbar och stockar, men efter ett tag är det faktiskt roligt och då vill jag inte gå därifrån. Men när allt är som roligast så ska man gå... Typiskt!
Helt plötsligt dök det upp något som såg ut som ett stort djur, och jag backade. Matte fick det där konstiga flinet på läpparna igen och hon gjorde allt för att jag skulle gå fram. Till slut fick hon gå fram och klappa på........ja just det STENEN......ja jag vet, ibland kan jag vara lite hispig.
Jag kan inte förstå varför jag inte får jaga fåglar när det är så roligt? Jag springer fram på bakbenen för att få tag på dom, men matte är väldigt bestämd mot mig och säger nej.
Men jag kan faktiskt vara lugn och gosig oxå. Jag älskar att hoppa upp i mattes säng och krypa under täcket så högt upp jag kan och bara mysa. Det är precis vad jag ska göra nu, för matte ropar. Puss på er.

2 kommentarer:

Indra sa...

Ohhhh...stor farlig sten!! Haha!
Tokhund! ;-)

Nicole sa...

Hehe vad gulligt skrivet mamma :) Det är precis så som lillkillen är. Han är för go och ja.. väldigt busig ;) Jag skulle behöva prata med dig, snart .)

Puss