Blommor, blommor.

12:28 Edit This 1 Comment »


God kväll på er! Idag har jag varit i trägården nästan hela dagen.
Jag har gjort färdigt hela mitt 35 m långa land, det har fått ny jord och gödning och blommfrön, Förhoppningsvis ska det komma blommor också .
Jag och mitt barnbarn, en liten tös på snart 5 år, har gjort ett eget litet land till henne.
Problemet var bara att hon ville ju inte bli smutsig om händerna hehe, men sätta frön var roligt.
Sen har jag ju en liten sak på fyra ben som hemskt gärna bara vill sabotera.
Det jag lägger i det river han upp.
Han gräver hålor i gräsmattan, så jag undrade vad han rotade efter, då började han dra och dra och dra, upp en stor och fet daggmask, och jag tänkte du äter väl inte upp den, nej han lät den
bara ligga där, som tur var.
Nu är det dax att krypa till kojs igen, så nu ska jag ta min vän ......ja min hund alltså, med mej så nu säger jag godnatt vi ses.

1 kommentarer:

Indra sa...

God morgon nere i stugan! :-)

Din tokiga pudel alltså! *skratt* Jag försökte ringa dig i går eftermiddag, men då var du nog inte hemma. Sen lade jag mig tidigt igår, så jag såg ditt nattimess på msn först i morse. =))
Roligt väder vi har idag va! Jaja, nu ska jag sätta igång här.
(förresten, sparade du några små frön åt mig? ;-)

Massa kramizar! //Mull