Nyklippt Elliot

04:19 Edit This 4 Comments »


Hej på er alla! Igår var det strålande sol, idag ösregn.
Typiskt! just idag när jag skulle ta en promenad ner till stan för att klippa Elliot. Så det blev bussen istället. Nu på sommaren går den bara två gånger i tim, så vi fick sitta en halvtimma och vänta på nästa buss. Väl framme...och jag ska sätta honom på bordet, så gör han en helomvändning och slänger sig tillbaka i min famn igen. Det är min Elliot det där! så gör han alltid.
Under tiden var det bara för mig att gå ut i ösregnet igen för att gå till banken. Det var en bra bit att gå, sen samma väg tillbaka. Men så upptäckte jag, det är ju en halvtimma minst kvar innan jag kan hämta honom, så det var bara att vänta igen och klockan, den går i snigelfart.
ÄNTLIGEN!Ut i regnet igen, Så när jag öppnar dörren, vad är det första jag ser. Jo Elliot studsboll:p han studsar upp och ner i glädje när jag kommer. Sedan ska vi ta oss hem, ja ja det börjar bli tjatigt det här MEN ut i regnet IGEN. Så kommer jag ihåg, min buss har sommartid så den kommer inte nu. Så det blir en buss som stannar en bra bit nedanför där jag bor, så vi fick gå av där och gå hem. Och nu har vi äntligen kommit hem, så nu sitter Elliot och tittar på mig med sina ögon som säger ska vi gå och vila nu matte, så det är väl bara att gå med. Ha det så bra vi ses.

4 kommentarer:

Nicole sa...

Det lät inte som någon vidare trevlig tur det där. Det är oftast då man känner att nu vill jag hem och kura ner mig under ett täcke och aldrig mer lämna mitt hem! Så brukar jag i alla fall känna ;)

Puss puss

Tess sa...

Testing testing

Tess sa...

Ahaaa, jag lyckades! Tusan vad jag har kämpat med att komma in här! Jättefin blogg, mams, och vad gullig din trädgård blivit. riktigt mysig. Hugo och Hampuz hälsar! Kramisar

Annelill sa...

Vad roligt att jag fick en kommentar av dig. Det är många som har kämpat med att komma in. Jag längtar så efter er. älskar dig. kram.