Fästingen!

03:22 Edit This 2 Comments »


Hej hej! Idag har jag varit hos veterinären och tagit bort en fästing på Elliot.
Den hängde i ögonvrån så den var lite svår att ta bort själv.
Han brukar vara lite orolig när vi börjar närma oss, men han var inte det minsta orolig.
Det var som om han kände på sig att han skulle få hjälp med att få bort den.
I vanliga fall tycker inte min lilla älskling om att stå på det där läskiga bordet, men han stod alldeles stilla. Sedan såg jag vilken lättnad det var för honom när den var borta.
Dom där fästingarna alltså! det är en pina.
Nu ska jag gå och sätta mig på altanen och ta vara på solen så länge den varar.
Må så gott i solen ni med vi ses.

2 kommentarer:

Tippie sa...

Usch, hatar alla fästingar! Våra hundar får alltid en massa :/

Annelill sa...

Hej Tippie! Visst är dom vidriga, och dom är ju så små, så ibland är det svårt att se dom i en svart päls.